پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3241
-
الف
+

خبرهای تازه از جشنواره‌های داخلی و خارجی

آخرین خبرهای جشنواره‌های داخلی و خارجی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

آخرین خبرهای جشنواره‌های داخلی و خارجی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی فیلم، در ادامه حضور بین‌المللی فیلم سینمایی «پروا» به کارگردانی مهران مهدویان، در جشنواره «LIeida» اسپانیا، اکنون به بخش جوایز بین‌المللی جشنواره «آکولاد Accolade Award Film Competition» راه یافته است.

«پروا» را محمدرضا مصباح تهیه‌کنندگی کرده و سید مرتضی فاطمی مجری طرح و سرمایه‌گذار این فیلم است.

هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «آکولاد» در کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود و نتایج داوری این مسابقه سینمایی در انتهای ماه نوامبر اعلام خواهد شد. این جشنواره نگاه ویژه‌ای به سینمای مستقل دارد.

تمدید مهلت ارسال اثار به جشنواره فیلم موج

مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری که پیش از این تا ۱۸ آبان اعلام شده بود، تا جمعه ۳۰ آبان تمدید شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند در ۲ بخش فیلم کوتاه و فیلمنامه با موضوع سفر و گردشگری و نگاه ویژه به دریا از ۱۸ تا ۳۰ آبان با مراجعه به سایت این رویداد به نشانی http://mowjfest.kish.ir نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش از ۲۸ بهمن لغایت ۱ اسفند ۱۳۹۹ در جزیره کیش برگزار می‌شود.

درخشش فیلم ایرانی در جشنواره آمریکایی

فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی آسمان طوسی برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «آرلینگتون» آمریکا شد.

«گاو آمریکایی»، نامزد بهترین فیلم بخش بین‌الملل سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان شارجه امارات، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش زیر ۳۵ سال بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی زنان « Sugardi altrove» میلان-ایتالیا، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره‌ داکا بنگلادش، لوح تقدیر سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی fifak تونس و جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس و تندیس ایسفا و بهترین کارگردانی جشنواره وارش است.

در خلاصه این فیلم آمده است: «پسربچه ای به اسم صاحب، مالک تنها گاومیش نر از نژاد آمریکایی در روستاست..»

«مادر-کودک» برنده جایزه جشنواره سینماحقیقت

مستند «مادر- کودک» ساخته «آندرا تستا» برنده‌ جایزه بهترین فیلم نیمه‌بلند جشنواره «هات‌داکس» و نشان ویژه جشنواره «ایدفا» ، در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

 

این مستند نیمه بلند محصول ۲۰۱۹ در کشور آرژانتین به کارگردانی «آندرا تستا»، یکی از آثار منتخب خارجی این دوره‌ی جشنواره است.

در خلاصه موضوع این مستند ۶۶ دقیقه‌ای آمده است: «فیلم، نماهایی خاکستری، آرام و ساکن از خانم‌های جوانی را نشان می‌دهند که از بیمارستانی عمومی در آرژانتین بازدید می‌کنند. اینجا جایی است که دختران جوان مجبور به اتخاذ تصمیمی تازه درخصوص زندگی جدیدی که در وجودشان در حال شکوفا شدن است، می‌شوند...»

‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مروری بر تازه‌ترین سریال‌های تلویزیون

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

تازه‌ترین خبرها از سریال‌های در حال تولید سیما

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر